بسته بندی خلاقانه: 18 ایده موثر برای طراحی بسته بندی محصولات! | جعبه سازی و چاپ آتیس |رتبه برتر جعبه سازی در ایران

بسته بندی خلاقانه: 18 ایده موثر برای طراحی بسته بندی محصولات!

بسته بندی خلاقانه: 18 ایده موثر برای طراحی بسته بندی محصولات!

وبلاگ

در مقاله امروز موسسه چاپ و جعبه سازی آتیس به شرح بسته بندی خلاقانه و 18 ایده موثر برای طراحی بسته بندی محصولات پرداخته است. اگر دنبال ایده های جالب هستید با ما همراه باشید!

امروزه در زمینه بسته بندی و جعبه سازی بازار رقابتی شدیدی به وجود آمده است. وارد شدن و ماندن در این بازار رقابتی سخت است و نیاز به، بکار بردن ایده های خلاقانه دارد. طراحی بسته بندی باید به گونه ای گویا و خاص باشد که در کمتر از 7 ثانیه مشتری را متقاعد کند که از آن محصول استفاده کند. اکثریت مردم در سراسر دنیا محصولات را با توجه به ظاهری که دارد انتخاب می کنند در صورتی که حتی ممکن است به آن محصول احتیاجی نداشته باشند و تنها ظاهر محصول توجه مشتری را به خود جلب کرده است.

بسته بندی خلاقانه

بسته بندی خلاقانه

18 ایده برای طراحی خلاقانه به شما معرفی می کنیم

1- بسته بندی که طراحی می کنید باید به قدر کافی چشم نواز و دلربا باشد. اگر محصول شما طراحی دلنشینی داشته باشد به راحتی توجه مردم را به خود جلب می کند. به عنوان مثال محصولات بهداشتی و آرایشی اگر دارای رنگ های ملایم و طرح های منحصر به فرد داشته باشند حس تمیزی و پاکیزگی را به مشتری القا می کند.

2- انگیزه استفاده از آن محصول را به واسطه بسته بندی در مشتری ایجاد کنید. به عنوان مثال در بسته بندی خود از معمایی استفاده کنید که مشتری در صورت خرید محصول بتواند آن معما را حل کند.

3- طراحی بسته باید به گونه ای باشد که حمل آن برای مشتری آسان و بدون و دردسر باشد. بسته های خیلی حجیم و بدون دستگیره شرایط حمل را برای مشتری سخت می کند.

بسته بندی خلاقانه

بسته بندی خلاقانه

4- با توجه به نوع محصول، گاهی اغراق کردن در طرح روی بسته نتایج خوبی به دنبال دارد.

5- بسته بندی می تواند شمای کلی از خود محصول باشد.

6- طراحی بسته میتواند به گونه ای باشد که به مشتری طریقه مصرف محصول درونش را آموزش دهد.

مرتبط بخوانید: مجموعه جعبه لامپ

7- اگر محصول شما کاربرد خاصی دارد و ممکن است خطرناک باشد، می توانید با بسته بندی تا حدودی ترسناک به مشتری بفهمانید که محصول ممکن است خطراتی داشته باشد.

8- بسته بندی های خنده دار و مرتبط با محصول میتواند به راحتی توجه مشتری را به خود جلب کند.

9- چنانچه محصول شما آسیب پذیر و شکننده است از طراحی های لوکس بر روی هارد باکس استفاده کنید. این کار حسی را به مشتری القا می کند که روی محصول به خوبی کار شده، از مواد با کیفیت استفاده شده و بسته ی به کار رفته به خوبی از آن مراقب می کند در نتیجه ارزش محصول در نظر مشتری بالا می رود.

10- در صورتی که محصول انعطاف پذیر و قابل مانور دادن دارید، می توانید بسته بندی های عجیب و غریب اما گویا استفاده کنید، اینکار مشتری را وادار می کند که به ماهیت محصول درون بسته پی ببرند و حس کنجکاوی خود را آرام کنند.

11- برای طراحی بسته می توانید از خود محصول یا موارد مرتبط به آن، الهام بگیرید. به عنوان مثال اگر محصول شما عطری با بوی چوب یا یک گیاه خاص است، بسته آن می تواند طرح چوب یا به شکل همان گیاه باشد.

12- اگر محصولی که تولید می کنید کاربردش به عنوان هدیه است، می توانید بسته ای را طراحی کنید که کار مشتری را راحت تر کرده و نیاز به هزینه اضافی برای خرید جعبه کادویی نداشته باشد.

بسته بندی خلاقانه

بسته بندی خلاقانه

 

بسته بندی خلاقانه

بسته بندی خلاقانه

 

13- طراحی بسته بندی برای محصولات مربوط به کودکان باید دارای رنگ های شاد و سر زنده باشد و از طرح های عروسکی محبوب کودکان استفاده کنید.

14- چهار چوب خاصی برای طراحی های خود قائل نشوید و در طراحی بی پروا باشید.

 

بسته بندی خلاقانه

بسته بندی خلاقانه

 

15- امروزه تمام دنیا به دنبال راهی برای نجات محیط زیست هستند شما میتوانید بسته هایی طراحی کنید که علاوه بر آسیب نزدن به محیط زیست، طرفداران محیط زیست را که کم هم نیستند به سمت محصول خود بکشید.

مرتبط بخوانید: جعبه اشانتیون مدیران خودرو

16- طرح های ساده یا تک رنگ در جعبه سازی و کارتن سازی همیشه جایگاه خاصی دارند و از مد نمی افتد.

17- برای بسته بندی مواد غذایی از طرح های وسوسه انگیز استفاده کنید که اشتهای مشتری را برانگیزد.

18- گاهی اوقات می توانید ریسک کنید و محصولتان را به مورد دیگری ربط دهید که تناسب چندانی با محصول شما ندارد. به این نکته توجه کنید که این بی تناسبی به گونه ای نباشد که ذوق مشتری را برای خرید محصول را از بین ببرد.

مجموعه چاپ و جعبه سازی آتیس با بهره گیری از حرفه ای ترین کادر طراحی جعبه و نیروی کار متخصص و مجرب با استفاده از جدیدترین و بروزترین ماشین آلات اتوماتیک و نیمه اتوماتیک جهت ساخت جعبه های مقوایی ، فانتزی ( هارد باکسکارتن سازی فعالیت میکند.

آتیس باکس با در نظر گرفتن حوزه تخصص شما بهترین پیشنهادات بسته بندی را برای شما خواهد داشت. برای مشاوره رایگان در خصوص سفارش هارد باکس و بسته بندی محصولات خود با ما تماس بگیرید:

تلفن: 02632748726-02695003697-09125169679

خدمات آتیس

لیست خدمات ما
  • طراحی، چاپ و جعبه سازی
  • جعبه‌های مقوایی، کارتنی و فانتزی
ارتباط در واتساپ