بسته بندی صنعتی و تاثیر فوق العاده آن روی مشتریان و فروش | جعبه سازی و چاپ آتیس |رتبه برتر جعبه سازی در ایران

بسته بندی صنعتی و تاثیر فوق العاده آن روی مشتریان و فروش

بسته بندی صنعتی و تاثیر فوق العاده آن روی مشتریان و فروش

وبلاگ

در این مقاله، موسسه چاپ و جعبه سازی آتیس به بیان بسته بندی صنعتی و تاثیر فوق العاده آن روی مشتریان و فروش پرداخته است. با ما همراه باشید؟

تا چه اندازه از تاثیر بسته بندی بر روی فروش محصولات و جلب نظر مشتریان اطلاع دارید؟ آیا می دانید که بسته بندی خوب و شکیل تا چه اندازه می تواند روی فروش بیشتر و گسترش کسب و کار تاثیر گذار باشد؟

در نظر داشته باشید که بسته بندی تنها به عنوان پوششی برای امن و محفوظ نگه داشتن محصولات کاربرد ندارد. بلکه چیزی فراتر و مهم تر از اینهاست. جالب است بدانید که بسته بندی های خاص و منحصر به فرد برای هر کسب و کار زمینه برندیگ را ایجاد می کند. تنها با به کار بردن مقدار کمی خلاقیت در زمینه بسته بندی به نتایج باور نکردنی دست خواهید یافت!

به طور کلی اهداف بسته بندی به شرح زیر است:

1- جلب نظر مشتری در 7 ثانیه اول، پس بسته بندی باید به گونه ای گویا باشد که محصول را به سرعت به خریدار بشناساند.

2- معرفی محصول

3- بالا بردن فروش محصول

4- نگهداری و حفظ امنیت محصول در برابر آسیب های محیطی

تاثیرات بسته بندی در برندیگ

حرفه جعبه سازی تلفیقی از علم و هنر آماده سازی محصولات برای عرضه به بازار است. بسته بندی باید در حد امکان ساده و گویا و شکیل باشد تا به خوبی بتواند هدف مهم بسته بندی یعنی زیبایی و محافظت را به ارمغان آورد. بدیهی است صاحبان کسب و کار هر چه بیشتر به نوع و کیفیت بسته بندی و همچنین روانشناسی رنگ‌ها اهمیت دهند و به دقت آنها را انتخاب کنند در فروش محصولات و گسترش کسب و کار خود موفق‌تر خواهند بود. در نظر داشته باشید که به همیشه طرح و رنگ محصولات روی ضمیر ناخودآگاه انسان تاثیر بسزایی داشته و غیر قابل انکار است در نتیجه هرچه بشتر روی این مقوله تمرکز شود و به طور خلاقانه بر روی آن کار کرد میتوان حس تملک خریداران را برانگیخت حال اگر کیفیت محصول درون بسته بندی به اندازه خود بسته بندی با کیفیت باشد اطمینان داشته باشید که قدم بزرگ و مثبتی در راستای برندینگ برداشته شده است. برندینگ به معنای هک کردن مثبت محصول در ذهن مخاطبان است.

بسته بندی صنعتی

بسته بندی صنعتی

قطعا برای همه ما پیش آمده است که محصولاتی را خریداری کنیم که دلیل خاصی برای خرید آن نداشته باشیم تنها به دلیل آنکه ظاهرش برای ما جالب توجه بوده است نتوانستیم از خرید آن صرف نظر کنیم. بر طبق تحقیقات انجام شده عقیده ی کلی بر آن است که به دلیل بالا رفتن سرعت زندگی و کمبود وقت برای خرید، خریداران تصمیم میگیرند که برای خرید روزانه خود زمان کمی را صرف کرده و اولین محصولی را که ظاهر موجه و یا قیمت مناسب داشته باشد انتخاب کنند. به این نوع خرید، خرید انگیزشی میگویند زیرا خریدار بدون برنامه ریزی قبلی و تنها با دیدن ظاهر یا قیمت محصول آن را انتخاب کرده است.

مرتبط بخوانید: جعبه جواهرات سوارسکی

چند برند را می شناسید که محصولاتشان را بدون خواندن نام و تنها با دیدن ظاهرشان بدانید چیست و چه کاربردی دارد؟ در سراسر جهان به امر بسته بندی و تبلیغات از طریق بسته بندی اهمیت زیادی داده می شود به گونه ای که بازار رقابتی شدیدی به وجود آمده است. در ایران هم در یک دهه اخیر تفاوت در نوع و کیفت بسته بندی ها به وضوح به چشم می خورد. همچنین تغییر روند زندگی مردم باعث ایجاد تمایل به صرفه جویی در زمان شده است در نتیجه مشاهده می شود برخلاف گذشته استفاده از مواد غذایی بسته بندی شده رشد چشم گیری داشته است. در پی این اتفاق صاحبین کسب و کار باید به فکر عرضه محصولات خود به شیوه نوین با ظاهری جالب توجه باشند تا بتوانند در بازار رقابتی به وجود آمده دوام آورند.

مواردی که باید توجه کنید در روند بسته بندی شما اتفاق بی افتد:

  • هیچ تناسبی بین محصول تولید شده و بسته بندی آن وجود نداشته باشد
  • از نوع بسته بندی کسب و کار های رقیب کپی برداری نشود
  • استفاده از بسته بندی هایی که حمل محصول را برای خریدار سخت می کند.
  • عدم وجود دستورالعمل مناسب جهت باز کردن بسته بندی های خاص و پیچیده
  • آسیب وارد شدن به محصول به دلیل استفاده از بسته بندی نامناسب

مرتبط بخوانید: جعبه شکلات هودی

تاثیر بسته بندی صنعتی در فروش اینترنتی

ثابت شده است که در فروش اینترنتی محصولاتی دارای ظاهر جالب تر و زیبا تری هستند، فروش بالاتری نسبت به محصولات دیگر دارند. پس اگر دارای کسب کاری اینترنتی هستید حتماً به این موضوع توجه کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

بسته بندی صنعتی

بسته بندی صنعتی

بررسی بسته بندی صنعتی از لحاظ فنی

باید در بسته بندی محصولات علاوه برتوجه به ظاهر، به لحاظ فنی نیز بررسی شود. بررسی فنی بسته بندی شامل توجه به ابعاد و الگوی هندسی بسته بندی، رعایت نکات بهداشی، میزان آسیب رساندن بسته بندی به محیط زیست، نوع مواد انتخاب شده، انطباق بسته بندی با نوع نیاز خریدار و… می باشد.

مجموعه چاپ و جعبه سازی آتیس با بهره گیری از حرفه ای ترین کادر طراحی جعبه و نیروی کار متخصص و مجرب با استفاده از جدیدترین و بروزترین ماشین آلات اتوماتیک و نیمه اتوماتیک جهت ساخت جعبه های مقوایی ،رفانتزی ( هارد باکس) فعالیت میکند.

آتیس باکس با در نظر گرفتن حوزه تخصص شما بهترین پیشنهادات بسته بندی را برای شما خواهد داشت. برای مشاوره رایگان در خصوص سفارش هارد باکس و بسته بندی محصولات خود با ما تماس بگیرید:

  • تلفن: 02632748726-02695003697-09125169679

خدمات آتیس

لیست خدمات ما
  • طراحی، چاپ و جعبه سازی
  • جعبه‌های مقوایی، کارتنی و فانتزی
ارتباط در واتساپ