هزینه بسته بندی : موارد مهم در قیمت گذاری | جعبه سازی و چاپ آتیس |رتبه برتر جعبه سازی در ایران

هزینه بسته بندی : موارد مهم در قیمت گذاری

هزینه بسته بندی : موارد مهم در قیمت گذاری

وبلاگ

بسته بندی از جمله موارد مهم برای نگهداری و انتقال محصولات تولید کنندگان است. از همین رو، هزینه بسته بندی نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد که در اینجا به عوامل مهم آن می پردازیم. با آتیس باکس همراه باشید.

استفاده از بسته بندی متناسب با کالای عرضه شده از عوامل مهم در جلب نظر مصرف کنندگان است. چرا که شکل و طراحی بسته بندی که با توجه به انواع کالاها و محصولات متفاوت بوده و هزینه بسته بندی آنها نیز متغیر است . از جمله اولین مواردی است که مصرف کننده با آن محصول برخورد می کند و در انتخاب او برای خرید آن مؤثر است.

 

مرتبط بخوانید: بسته بندی خلاقانه

 

چه مواردی در تعیین هزینه بسته بندی مهم و مؤثر است؟

1- نوع کالا و محصول: با توجه به اینکه محصولی که نیاز به بسته بندی دارد از چه نوعی باشد و مدت پایداری و نگهداری آن چقدر باشد از عوامل مهم و تعیین کننده در هزینه بسته بندی به شمار می آید. مثلا اگر کالای مورد نظر کتاب باشد قطعا نوع بسته بندی مورد نیاز آن با مواد غذایی یا مواد آرایشی و بهداشتی متفاوت خواهد بود. از این رو، توجه به انتخاب بسته بندی متناسب با کالای تولید شده برای سهولت در نگهداری و سلامت آن . حمل و جابه جایی و عرضه آن به دست مصرف کننده اهمیت فراوانی دارد. همچنین اگر بسته بندی مناسب با کالا باشد و انتخاب صحیحی در صرف هزینه این فرآیند صورت گیرد کالای مورد نظر توزیع بهتری در بازار خواهد داشت . و از هزینه های جانبی و غیرضروری نیز پیشگیری خواهد شد.

 

 

سفارش جعبه پذیرایی

 

2- جنس بسته بندی: با در نظر گرفتن کالای مورد نظر جنس و مواد مصرفی در بسته بندی مشخص می شود که بسته های مقوایی و کارتن ها از بسته های با هزینه مناسب هستند و بالعکس بسته های فلزی از هزینه بیشتری برخوردارند. همچنین این عامل در حفظ و نگهداری محصولات در روند جابه جایی از محل تولید تا محل توزیع بسیار مؤثر است.

 

جعبه سازی آتیس با داشتن تیمی مجرب در زمینه تولید و طراحی بسته بندی انواع محصولات آماده ارائه خدمات مربوط به انواع بسته بندی ها هستند.

 

3- اندازه و حجم بسته بندی: این شاخصه نیز با توجه به نوع کالا و شکل آن طراحی و ساخته می شود. اکثر بسته های مورد استفاده به شکل مکعب یا مکعب مستطیل هستند اما برخی از محصولات به منظور طراحی خاص و جالب توجه مشتریان از اشکال خاصی مانند مخروط استفاده می کنند که این مورد نیز در هزینه بسته بندی بسیار تأثیرگذار است. این عامل از جمله شاخصه های مهم در طی فرآیند نقل و انتقال محصول است.

 

جعبه های فانتزی

 

4- چاپ : این موارد چاپی که شامل نام کالا، اطلاعات مربوط به معرفی کالا، دستورالعمل مصرف آن، اطلاعات بهداشتی کالا هستند می توانند با توجه به جنس و اندازه محصولات به صورت تک رنگ چاپ شوند و یا در صورت تقاضای تولیدکننده به صورت چند رنگ باشد. همچنین سایز نوشته ها و محل قرارگیری نوشته ها نیز هم در معرفی کالا به مشتریان و هم در تعیین هزینه بسته بندی بسیار مهم است. استفاده از چاپ تک رنگ بالطبع هزینه مناسب تری نسبت به چاپ چند رنگ دارد.

 

مرتبط بخوانید: طراحی بسته بندی: 18 طرح واقعا جالب!

 

5- طراحی بسته بندی: از آنجایی که شکل، رنگ و نوع بسته بندی در معرفی و عرضه کالا و محصولات توسط تولیدکنندگان به مشتریان بسیار مهم است، بنابراین انتخاب طراحی مناسب در بسته بندی که در شناساندن کالا که باید با رعایت شفافیت اطلاعات کالا، صداقت و موارد بهداشتی و استانداردهای تولیدی انجام شود؛ هم برای تولیدکنندگان و هم مصرف کنندگان بسیار مهم و مؤثر است. لازم است بدانید که طراحی متناسب با کالای تولید شده در تسهیل فرآیند جابه جایی، نگهداری و انبارداری تا زمانی که به دست مصرف کنندگان برسد، از اهمیت خاصی برخوردار است.از سویی دیگر، انتخاب و طراحی ترکیب رنگ در بسته بندی و چاپ نیز برای ارائه محصولی با کیفیت تر مهم بوده و به نوبه خود در تعیین هزینه بسته بندی هم مؤثر است. با توجه به این موضوع رنگ های روشن به خصوص سفید در مقوا یا کارتن های بسته بندی هزینه بیشتری نسبت به رنگ های تیره دارند.

 

آتیس باکس با در نظر گرفتن حوزه تخصص شما بهترین پیشنهادات بسته بندی را برای شما خواهد داشت. برای مشاوره رایگان در خصوص سفارش کارتن سازی ، جعبه سازی بسته بندی محصولات خود با ما تماس بگیرید:

تلفن: 02632748726-02695003697-09125169679

خدمات آتیس

لیست خدمات ما
  • طراحی، چاپ و جعبه سازی
  • جعبه‌های مقوایی، کارتنی و فانتزی
ارتباط در واتساپ